Kto się nudzi w czasie deszczu?


Planujesz wakacje z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Cieszysz się jak dziecko, odliczasz dni i chwilę przed wyjazdem okazuje się, że każda prognoza pogody przewiduje, że przez trzy na cztery dni będzie padało. To właśnie zdarzyło się przed wyjazdem do Albanii. Na szczęście prognoza trochę się pomyliła i padało tylko dwa dni ;) Nie jest to jednak powód do zmartwień, bo gdy pada, również można robić wiele fajnych rzeczy!


Balkon, piwo i morze

Do Sarandy przyjechaliśmy w poniedziałek rano. Wiedząc o nienajlepszych prognozach, od razu pojechaliśmy na plażę do Ksamilu, żeby nacieszyć się ładną pogodą. Wtorek przywitał nas deszczem. Podczas śniadania siedziałam w pobliżu pary Polaków, którzy nie wiedzieli, że ich rozumiem. Chcąc nie chcąc usłyszałam ich krótką rozmowę. Pani zapytała: - A jak tak ciągle będzie padać, to co będziemy robić? Pan odpowiedział z bardzo poważną miną, przeżuwając śniadanie: - Trzeba będzie pić. Jest to jakiś pomysł. Moi współtowarzysze pili Coronę i miejscowe piwa – Tirana, Korça, Elbar i Kuqalashe. Ja rozkoszowałam się sokiem ze świeżych pomarańczy. Fajnie jest siedzieć spokojnie na balkonie, pić coś pysznego, przysłuchiwać się padającym kroplom deszczu i patrzeć na morze.




Bomby w deszczu

Kto powiedział, że nie można kąpać się w deszczu? Zwłaszcza, jeśli nie jest aż tak zimno. Jest nawet jeszcze fajniej. Ja niestety nie umiem pływać, ale podziwiałam skoki na bombę męskiej części załogi.




Spacer po mieście

Niestety zapomnieliśmy zabrać parasole, ale i tak robiliśmy sobie spacery między opadami deszczu. Wtedy nie ma tak wielu turystów, nie jest za gorąco, warunki do spaceru są więc idealne. Jak tylko zacznie padać, zawsze można usiąść w kawiarni i wypić pyszną kawę. Bo w Albanii robią tylko taką.




Wyzwanie fotograficzne

Przed samym wyjazdem do Albanii kupiłam sobie pierwszą lustrzankę, o której marzyłam od długiego czasu. Teraz jestem na etapie nauki, inspiracji i zdjęciowych prób i błędów. Zmienna pogoda była świetnym momentem na ćwiczenie robienia zdjęć w różnych warunkach, a piękne chmury były moimi ulubionymi modelami.






Wiadomo, że wolałabym cztery dni słońca, plażowania i kąpieli w spokojnym morzu, ale gorsza pogoda nie jest w stanie odbierać mi radości z wakacji, zwłaszcza, jeśli jestem w miejscu, które tak kocham. 

A Wy, macie swój sposób na deszczowe wakacje?


Zobacz też:
Saranda i ciągle rajski Ksamil
Butrint - albański obiekt na liście UNESCO

Komentarze

  1. Niesamowite są chmury na zdj :)
    W deszczowe dni najczęściej wychodzimy z lubym gdzieś w miasto, zjeść coś dobrego. Dobra okazja by znaleźć jakieś klimatyczne i do tego smaczne miejsce. Niestety w UK jak już lunie to trzyma się deszczowa pogoda przez tydzień :( Jak energia opuszcza, to książka i dobry serial na poprawę humoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, dobry serial to zawsze dobry pomysł na deszczowy dzień. Ostatnio znowu wracam do seriali. Na liście oczywiście "Unbreakable Kimmy Schmidt" :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty