Marija – najlepszy drink na świecie


Przyznaję – tytuł jest trochę przesadzony :) Ale prawda jest taka, że każdy, kto spróbował Mariji, mówił że jest przepyszna. Pokochają ją wszyscy, którzy lubią świeże owocowe smaki i drinki, w których nie czuć alkoholu. A jeśli pominie się wódkę, wyjdzie świetny drink bezalkoholowy. Zobaczcie, jak przygotować Mariję.

Na studiach interesowałam się przygotowywaniem drinków. Kupiłam książkę o koktajlach, shaker, różne rodzaje kieliszków, zbierałam ciekawe alkohole. I przy każdej możliwej okazji, serwowałam drinki moim przyjaciółkom i członkom rodziny. (Pamiętacie? :)) Jednym z moich ulubionych była Marija – drink który wymyśliłam zupełnie przypadkiem pewnego sylwestra.


Od kilku lat piję głównie wino i cydr, i jakoś tak zupełnie zapomniałam o Mariji. Przypomniała mi się dwa tygodnie temu, gdy z moim chłopakiem spędzaliśmy sylwestra w domu. Przepis jest prosty, więc nie wyleciał mi z głowy, a drink tak samo pyszny jak kiedyś.

Składniki (na dwa koktajle):
- 2 miarki wódki
- 2 miarki soku z cytryny
- 1 miarka soku grejpfrutowego
- 1 miarka syropu malinowego
- Sprite, lód

Wszystkie składniki prócz Sprite’a mieszamy w shakerze z lodem. Wlewamy do wysokiej szklanki wypełnionej lodem i dopełniamy Spritem. Podajemy ze słomką.

Kto spróbował, niech da znać, czy jest pyszna ;)


Komentarze

Popularne posty