5 filmów z zagadką w tle na zimowy wieczór


Pisałam już, że kryminały i thrillery, to moje ulubione gatunki filmowe. Zresztą chyba nie ma osób, które ich nie lubią, bo fajnie jest, gdy w filmie pojawia się jakaś zagadka i z niecierpliwością czekamy na jej rozwiązanie. Przygotowałam dla Was listę pięciu filmów z zagadką w tle, które idealnie pasują na zimowy wieczór.


Jeziorak


Polski kryminał, który znalazłam przez zupełny przypadek. Świetny klimat, dobra gra Jowity Budnik, a do tego mój ulubiony Jeziorak – mazurskie jezioro, które odwiedzałam, gdy byłam dzieckiem.

Zwiastun filmu.
Strona na Filmwebie.


Ziarno prawdy


Ekranizacja powieści Miłoszewskiego. Powieści nie czytałam, bo film był pierwszy i po jego obejrzeniu sięgnęłam po pozostałe części trylogii z Szackim. Więckiewicz, intrygująca zagadka, ładny Sandomierz – to przepis na dobry film.



Fotograf


Kolejny film polskiej produkcji, tym razem w języku rosyjskim. Nie jest to film dla każdego, ale nie można zaprzeczyć, że fabuła jest wyjątkowa. Mnie zachwycił, chociaż byłam nastawiona sceptycznie.



Koneser


Ten film oglądałam już kilka lat temu, ale pozostał mi w pamięci. To, co czyni go wyjątkowym to piękna muzyka, świetna gra aktorska i niesamowity klimat. Jest intrygujący i wciąga od pierwszej minuty.


Zaginiona dziewczyna


Najpierw czytałam książkę, która bardzo mi się spodobała, potem oglądałam film, który całkiem przypadkowo leciał w telewizji. Może nie jest to film stulecia, na pewno znajduje się tam kilka nielogicznych momentów (zwłaszcza przy końcu), ale to i tak świetna rozrywka pełna zwrotów akcji.



Czekam na Wasze propozycje :)

Komentarze

Popularne posty