Urokliwe Bansko


Pisałam ostatnio o wycieczce do Razłogu (klik). Wracając do Płowdiwu, zahaczyliśmy o Bansko – jeden z najbardziej znanych kurortów narciarskich w Bułgarii. Dużo słyszłam o tym miasteczku i już od długiego czasu chciałam je zobaczyć.

Bansko znajduje się u podnóża gór Piryn, 10 km od Razłogu. Z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym kurortem narciarskim, także wśród Polaków, którzy doceniają dobrze przygotowane stoki, piękne widoki i niższe ceny niż w innych europejskich kurortach zimowych. Jako że nie umiem jeździć na nartach, Bansko chciałam zobaczyć przede wszystkim ze względu na stare miasto, które, jak przewidywałam, urzekło mnie od pierwszej chwili.









Zdecydowanie polubiłam Bansko i mogę je dopisać do listy moich ulubionych miejsc w Bułgarii. Chciałabym wrócić tu zimą, gdy miasteczko będzie pokryte śniegiem. Na pewno jest urokliwie. Choć latem też jest przyjemnie, zwłaszcza, że nie ma wielu turystów.


Komentarze

Popularne posty