Muzyczne lato


Muzyczne hity lata są nieodzownymi towarzyszami gorących dni. Przylepiają się do każdego i w każdym momencie – na plaży, na zakupach, podczas jazdy samochodem, na spotkaniu w kawiarni. Nie ważne, jakiej muzyki słuchasz na co dzień, one sprawiają, że – chcąc nie chcąc – nucisz je pod nosem, aż w końcu sam puszczasz je w domu. Wywołują dobry nastrój i zachęcają do tańca, a przynajmniej machnięcia rączką czy przytupu nóżką. Mają jeszcze jedną właściwość – jesienią, gdy lata już dawno nie widać, przywołują jego miłe wspomnienie.

Co można było usłyszeć podczas tegorocznego lata w Bułgarii? To 10 największych hitów.


1. Grafa, VenZy, Mihaela Fileva „А дано ама надали”

 

2. VenZy, Pe4enkata „Под открито небе”


3. 100 Kila, Magi Djanavarova „Моето радио”


4. Krisko, Bobo, Lora Karadjova „Министърът на веселието”


5. Billy Hlapeto, Grafa „Както искаш”


6. Angel & Moisey, Krisko, Pavell & Venci Venc’ „Знаеш ли кой видях”


7. OGI 23 „Спирта на Бургас”


8. Santra „Късно за романтика”


9. Kristo, Lora Karadjova „Повече от всичко”


10. Absolutni Jivotni, Mihaela Fileva „Дай знак пак”





Komentarze

  1. Ja jeżdżąc po Bułgarii transportem publicznym, albo trafiałam na kierowcę - fana muzyki ludowej albo słuchającego radio pokroju naszej Eski. Zarówno jedno jak i drugie, w nadmiarze bywa szkodliwe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :) Kiedyś w Kosowie jechałam cztery godziny autobusem, w którym kierowca włączył DVD z najlepszymi ludowymi kawałkami. Nie dość, że dźwięk (który był na maksie), to i obraz. Każda piosenka rozpoczynała się najazdem kamery na wielką kulę dyskotekową :D

      Usuń
    2. Ja nie mam nic do muzyki ludowej, ale w nadmiarze robi się mało strawna. W Rumunii też mają ostre hiciory, ale jeden wykonawca bije wszystkich na głowę - AZIS http://www.youtube.com/watch?v=BplsGX5eLLo
      :D

      Usuń
    3. Azis - ku dumie jednych i rozpaczy drugich - pochodzi z Bułgarii :) To prawdziwe zjawisko :)

      Usuń
    4. A widzisz, ja go znam z rumuńskiego rynku muzycznego, ale jakoś nie czułam potrzeby zagłębiania się w jego życiową historię :D
      Cóż z pewnością jest on barwną postacią ;)

      Usuń
  2. Zupełnie nie moje klimaty, ale jestem w stanie zrozumieć, że niektórzy potrzebują tego typu muzyki, a lato z pewnością temu sprzyja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie z lubym byśmy się nie wybierali na wakacje, zawsze tworzymy swoją listę przebojów :))
    a później, kiedy już wracamy do szarej rzeczywistości, opalenizna znika, zostaje lista, która umila mi nie tylko sprzątanie, ale ogólnie nastawia na dobry nastrój :)
    Hity z Bułgarii mają niezły przytup ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie slyszałam czegoś podobnego, ale nie jestem pewna czy chcę usłyszeć ponownie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja pamiętam to z zeszłorocznej Bułgarii: http://www.youtube.com/watch?v=qGh_EUm0KXw :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym się chciał dowiedzieć, jak przetłumaczyć zwrot "A dano ama nadali". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dano" to "oby, obyś, obyśmy" itd., "nadali" oznacza to samo, co "edva li", czyli "mało prawdopodobne, prawdopodobnie nie". "A dano, ama nadali" oznacza więc mniej więcej "Oby (coś się wydarzyło), ale mało prawdopodobne (że się wydarzy)" :)

      Usuń
    2. Dzięki wielkie :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty